čtvrtek 20. února 2014

Zajímavosti ze světa jídla a cvičení II

Ahoj!

Jupí, zítra už je pátek, takže naposledy do školy a po 6 dnech tréninků mě čeká REST DAY, ODPOČINEK! Docela se na něj tešim, něják mě bolí kolínko :D, změnila jsem trochu tréninky, přitvrdila je.
Po každým silovým si dám ještě Focus T25 alfa nebo beta jako cardio, je to super. Nabíjí mě to energií, hlavně po tom. Při cvičení ze mě teče pot jak z ústředního vodovodu (super je, když vám nateče do očí!) a v duchu proklínám sebe i Shauna!
A kromě zítřejšího odpočinku mě čeká ještě co? No přeci moje milovaný palačinky s nutelkou a bílým jogurtem...:D asi vám přijdu fakt pošahaná, ale celej tejden vážně nehřešim (žvejku denně nepočítám). Ne že bych nemohla, asi bych si to i dovolit mohla, ale takhle se prostě cejtim líp a o to víc se na ty moje milovaný palačinečky s tunou skořice v těste těšim! (Jo asi jsem úchyl! :D)


Zítra už se na vás těšim!

Ale teď už k zajímavostem ze světa fitness a jídla.

Coca-cola a osteoporóza. (Osteoporóza – neboli řídnutí kostí, tzn úbytek vápníku a jiných minerálů z kostí, čímž se zapříčiní jejich zvýšena lámavost, protože právě vápník a to ostatní jim dává pevnost). Díky obsahu fosforečnanů v coca-cole může její nadměrná konzumace – už okolo 1l/den (u lidí, kteří trpí trvalým nedostatkem vápníku , při konzumaci okolo 0,5l / den) způsobit nadměrné vylučování vápníku z těla a může způsobovat i ledvinné kameny. 
Nemluvě o tom, že 1l coca-coly obsahuje 16,5kostek cukru (1kostka = 4,44g , tím pádem 16,5x4,44= 73,26g cukru v 1litru!) To není moc pěkná matematika, ostatně kdy je :D  (vy co máte matiku rádi, sorry…:)



Vypadá to děsivě!

Cardio ráno na lačno, po kratší dobu s větším benefitem než později během dne -  ale! S tímto souvisí vylučování kortizolu (což je hormon produkovaný kůrou nadledvin, který má proteolytické účinky – štěpí proteiny=bílkoviny), jehož hladina se v průběhu dne mění - nejvyšší je ráno, další vrchol je v poledne a k večeru se jeho hladina snižuje. 
Zní to divně, ale když si ráno před ranním cardiem dáte BCAA (zj. leucin, izoleucin a valin), tak díky vyšší hladině kortizolu dojde ke štěpení glycerolu rychleji – tukové tkáně (než kdybyste cvičili přes den) a snědených BCAA a vy nemusíte tak dlouho provozovat cardio a spálíte víc než později během dne vlivem kortizolu, který stimuluje váš organismus.


Nevychovávejte nové adipocyty – tukové buňky! Dříve se myslelo, že člověk se rodí s určitým množstvím tukových buněk, které během života nepřibývají. Nové studie potvrzují, že díky při dlouhodobé nízkoenergetické stravě mohou přibývat. A proto, když člověk sníží energetický příjem velmi radikálně (nízkoenergetické diety), dojde sice k jejich vyprazdňování (což je hubnutí), ale zároveň vzniknou nové, aby bylo pak co naplnit. A poté při navrácení se k normálně energetické stravě dojde opět k jejich naplnění (prostě to jendou nevydržíte a přežerete se), a jelikož jich máme víc, víc se jich i naplní a jojo efekt je na světě! (zdroj Ronnie)


Strečnik na začátku tréninku, ale dynamický (balistický). Ale proč? Dlouho jsem to taky nevěděla, dozvěděla jsem se, že při statickém tréninku (kdy setrváváte déle v jedné pozici) vznikají na svalových vláknech mikrofraktury (trhlinky), které pak ovlivní vaši hlavní část tréninku - svaly. Takže statický trénink ano, ale až na závěr.
No a možná se někteří z vás se ptají, jak má vypadat takový dynamický (balistický) strečink? Jsou to krouživé pohyby v ramenních kloubech, zápěstích, kroužení v kyčli, atd…dočetla jsem se, že tyto pohyby jsou nejlepší pro to, aby se uvolnilo více synoviální tekutiny (tekutina v kloubu zjednodušeně), která kloub připraví na nadcházející trénink (namažeho ho, asi jako panty u dvěří). (zdroj Ronnie)



Kilo tuku váží skutečně stejně jako kilo svalové hmoty! 1kg=1kg a to prostě nezměníme, takže pryč s větou „Kilo svalů je těžší než kilo tuku.“ Rozdíl mezi kilem svalů a kilem tuku tkví v tom, že tuk je neforemný a proto zabírá mnohem větší plochu než svalová hmota, která je pěkně natěsnaná vedle sebe. A z toho plyne co? Děcka měřte se a váhy hoďte do koše!



Snad jste se dozvěděli zase něco nového a já se jdu po tréninku najíst. 
Máte taky nějáký novinky ze světa fitness a jídla?

Žádné komentáře: